isotonic

Cum să te recuperezi după maraton pentru a-ți menține corpul într-o condiție fizică de vârf în zlele și săptămânile ce urmează? Imediat după cursă corpul tău va fi într-o stare de șoc din cauza efortului depus. Dacă nu îți faci un program de recuperare corect s-ar putea să ai parte de câteva săptămâni bune în care vei încerca să intri într-o formă fizică bună sau, mai rău, s-ar putea să te și accidentezi încercând să-ți recuperezi formă fizică. Așadar, care este cea mai bună cale de a te recupera după un maraton?

Foarte simplu. După cursă, instinctiv, prima reacție este să te oprești și să-ți odihnești mușchii. Singură problemă este datorată acidului lactic acumulat pe parcursul cursei, din cauza căruia vei avea crampe iar mușchii îți vor fi întăriți. Problema va persista și în ziua următoare când îți va fi foarte greu chiar și să mergi. O metodă mai bună este să încerci să reduci nivelul acidului lactic din corp. Cea mai bună cale pentru a face acest lucru este să bei câteva guri de băutură izotonică la temperatura camerei în timp ce alergi într-un ritm foarte încet pentru încă 5-10 minute. După această alergare foarte ușoară continuă să-ți hidratezi corpul și fă câteva exerciții de stretching. Făcând aceste lucruri vei reduce substanțial perioada de recuperare după efort și te vei putea apuca de antrenamente mult mai repede.

Cum să eviți accidentările imediat după terminarea cursei?

În prima lună după terminarea unui maraton corpul tău va fi într-o stare de recuperare după epuizarea fizică prin care a trecut. Acest lucru este absolut normal. Chiar dacă ți-ai adus corpul într-o formă fizică de vârf în ziua cursei, în timpul cursei ți-ai împins corpul către adevărată lui limită. La fel că și majoritatea oamenilor, s-ar putea să-ți dorești să te întorci la antrenamente cât mai repede pentru că această este rutină cu care ți-ai obișnuit corpul. Singura problemă este faptul că mușchii și tendoanele îți vor fi obosite și le poți accidenta foarte ușor în această perioadă. Pentru a evită aceste accidentări, cel mai bine ar fi să-ți acorzi o săptămâna între cursă și prima alergare. De asemenea această prima alergare ar trebui să fie una ușoară pentru a vedea cum răspunde corpul tău la efort. Totuși în această săptămâna poți face plimbări mai lungi dar principala ta grijă va fi să-ți hidratezi și să-ți odihnești corpul.

Aleargă de plăcere!