Răspunsuri la cele mai frecvente întrebări, pe măsură ce virusul continuă să se răspândească.

Autor: JORDAN SMITH
Articolul original îl găsiți aici.

În timp ce pandemia de coronavirus continuă să se răspândească, ducând la amânarea sau anularea curselor de alergare, precum și a multor altor evenimente mari – s-ar putea să vă întrebați ce ar trebui să faceți pentru sănătatea personală și cum vă poate fi  afectat antrenamentul.

__________

David Nieman, Dr, PH, profesor de știinte ale sănătății și director al Laboratorului de Performanță Umană din North Carolina, și Dr. Brian Labus, MPH, de la Universitate Las Vegas Nevada, Școală de Sănătate Publică oferă răspuns la cele mai frecvente întrebări ale alergătorilor.

Este sigur să alergi afară?

Da – de fapt, este mai sigur să fii afară decât în ​​interior atunci când vine vorba despre transmiterea bolilor. Atunci când oamenii se adună în grupuri, iar unul dintre ei strănută sau tușește, picăturile ajung pe obiectele pe care oamenii le ating,  iar apoi își ating fața, explică Nieman. În condițiile actuale, cel mai bun plan de alergare este să ieșiți și să alergați cu un prieten sănătos sau un grup mic și să vă bucurați în aer liber.

În plus,  de teama îmbolnăvirii, s-ar putea ca alergătorii să aibă o reținere în a alerga pe vreme mai rece, dar acest lucru nu este fundamentat.  Nu există date care să demonstreze că puteți contacta vreun agent patogen respirator atunci când alergați pe vreme rece, spune Nieman.

Activitatea zilnică moderată până la intensă timp de 30 până la 60 de minute vă poate ajuta sistemul imunitar să mențină virușii la distanță.

În timpul unei carantine, Nieman sugerează să faceți exerciții fizice oriunde v-ați afla, pentru a vă menține starea de sănătate – exerciții cu greutate corporală sau alergarea pe banda la domiciliu sunt modalități excelente de a face acest lucru. Acestea însă numai dacă nu sunteți bolnavi.

„Dacă aveți gripă, coronavirus sau aveți febră, bolnavii consideră greșit că pot „face sport pentru a elimina virusul din corp” sau „pot transpira până la însănătoșire” – acestea sunt mituri. Este de exact opusul ”, spune Neiman.

Ar trebui să evităm să alergăm în grupuri?

Expunerea voastră la persoanele bolnave în această situație ar trebui să fie minimă, întrucât cineva care are febră și tușește nu se va simți dornic de alergare, spune Labus. Când vă aflați într-un grup, vă puteți proteja păstrând distanța și evitând atingerile inutile ale mâinilor. Și, desigur, nu uitați să vă spălați pe mâini când reveniți de la antrenament.

Ar trebui să evitam să atingem butoanele de la semafor?

Ultimele date cu privire la noul coronavirus confirmă că nu supraviețuiește foarte mult pe obiecte aflate în aer liber din cauza expunerii la lumina solară. În general, obiectele aflate în aer liber ar trebui să aibă cantități limitate de agenți patogeni pe suprafața lor, a explicat Nieman. Cu toate acestea, ar putea exista o problemă dacă cineva tușește în palmă și imediat atinge un buton de la semafor, apoi imediat după el, o faceți voi. Dacă trebuie să atingeți butonul de la semafor, nu vă atingeți fața apoi. Chiar mai bine? Folosiți mănușa, mâneca sau cotul.

Poate coronavirusul să fie răspândit prin transpirație?

Conform Centrului pentru Controlul Bolilor, transmiterea coronavirusului are loc între persoanele care au contact apropiat (aproximativ 1,5-2m) prin picături de salivă, produse prin tuse sau strănut – nu transpirație.

Sunt contagios dacă nu prezint niciun simptom?

Acesta este singurul lucru pe care încă nu îl înțelegem pe deplin despre coronavirus. Probabil că ești contagios chiar înainte de a începe să prezinți simptome, dar nu se știe pentru ce perioadă de timp și cât de contagios. Este de înțeles că oamenii sunt mai contagioși odată ce încep să tușească, dar nu înțelegem pe deplin transmisia virusului încă, spune Labus.

Distanța socială este soluția în acest moment, spune Nieman. Experții încearcă să descopere cât rezistă virusul pe obiecte, iar problema este că pare a fi extrem de contagios, se răspândește cu ușurință prin tuse și strănut, și poate fi răspândit de persoane care nu  prezintă semne de boală. De aceea, spălarea mâinilor și evitarea atingerii feței sunt atât de importante.

Este sistemul meu imunitar slăbit după maraton sau un antrenament solicitant?

Pe măsură ce îți epuizezi depozitele de glicogen, sistemul tău imunitar nu funcționează la fel de bine ca în mod normal. Asta înseamnă că în orele care urmează unui semimaraton sau maraton, dacă ai avut contact cu cineva care este bolnav de gripă sau coronavirus, mecanismele de apărare ale corpului sunt în slăbite, spune Neiman. În plus, stresul mental sau fizic – cauzat de alergarea unui maraton sau de un antrenament foarte slolicitant – ar putea crește ușor șansele de a te îmbolnăvi, explică Labus.

“Aș avertiza alergătorii să evite alergările lungi și intense în aceasta perioadă, pentru a ține lucrurile sub control”, spune Nieman. „Nu exagera. Fii îngrijorat mai mult de sănătate decât de fitness. ”

Cu toate acestea, asta nu înseamnă că trebuie să renunți la alergare sau la sport. Există o legătură foarte puternică între exercițiile fizice obișnuite și un sistem imunitar puternic, în primul rând, astfel încât beneficiile alergatului asupra sistemului imunitar pe termen lung depășesc cu mult orice problemă pe termen scurt, spune Labus

Sunt sălile de sport sigure pentru antrenamentele de interior?

În această perioadă, sala voastră de sport deja igienizează aparatele și vestiarele și, sperăm, colegii de sală păstrează igiena și se spală pe mâini, majoritatea sălilor de sport au implementat măsuri de igienizare suplimentară. De asemenea, poate fi posibil ca o persoană să contacteze COVID-19 atingând o suprafață infectată, cum ar fi banda de alergare sau greutăți, și apoi atingându-și gura, nasul sau eventual ochii, dar nu se consideră că acesta este principalul mod de răspândire a virusului.

Există săli de sport care au transmis clienților informații cu privire la modul de a se confrunta cu virusul – luând măsuri, cum ar fi adăugarea de produse de dezinfectare a mâinilor și șervețele antibacteriene în sală și sugerând să nu folosiți mâinile pentru a încuraja sau socializa cu colegii de sală în timpul programelor de antrenament. De asemenea, unele săli de sport se închid temporar ca și măsură de precauție, așa că nu uitați să veriicați sala de sport locală înainte de a vă îndrepta într-acolo.

„Ștergeți echipamentele înainte de a le utiliza pentru a vă asigura că ați eliminat orice virus rămas anterior. Ar trebui să vă amintiți, de asemenea, să vă spălați mâinile în mod regulat, în special după antrenament ”, spune Labus.

Dacă concursul meu nu este anulat, ar trebui să merg?

S-ar putea să vă întrebați cum să procedați cu privire la maratonul pentru care v-ați antrenat. Probabilitatea să fiți expus persoanelor care strănută sau tușesc este destul de scăzută și este mai probabil ca acest lucru să se întâmple în interior decât în ​​aer liber. În plus, dacă o persoană are gripă sau coronavirus, se va simți destul de bolnavă și nu va putea alerga. Problemele apar atunci când sunt sute sau mii de oameni blocați la o linie de pornire.

Nieman sugerează că obiectivul în acest moment este de a evita mulțimile atât în interior cât și în exterior, până când se cunosc mai multe despre modul de răspândire a virusului.

Dacă concursul meu a fost anulat dar există alte grupuri de alergători care organizează sesiuni de alergare, ar trebui să merg?

Este posibil să vedeți alergări de grup sau curse neoficiale apărând în comunitatea voastră în locul curselor anulate. Dar, de fiecare dată când oamenii se reunesc, există o șansă ca boala să se răspândească.

Dacă sunteți atenți la interacțiunile dvs. cu ceilalți și luați măsurile de bază pentru a vă proteja, cum ar fi spălarea mâinilor, limitarea contactului direct cu ceilalți și evitarea atingerii feței, puteți reduce riscul multor infecții, spune Labus. Amintiți-vă că, deși toată lumea este concentrată pe coronavirus, gripa este în continuare foarte răspândită.

Cât de periculos este acum să scuipați în timpul alergării?

Răspândirea COVID-19 prin salivă este posibilă, potrivit doctorului Amy Treakle, specialist în boli infecțioase al Policlinicii din Seattle. „COVID-19 este răspândit prin picături de salivă atunci când o persoană tușește sau strănută, iar transmiterea poate apărea atunci când aceste picături intră în gura, nas sau ochii persoanelor aflate în apropiere. Scuipatul conține salivă, dar ar putea conține și spută din plămâni sau drenaj din nazofaringele posterior”,  declară Treakle.

Cu regret, Treakle afirmă că eliminarea mucusului din nas în mers, fără ajutorul unui șervețel, nu este mai puțin periculoasă, fiind o practică foarte comună în timpul curselor.

Cât supraviețuiește COVID-19 pe îmbrăcăminte?

Experții nu cunosc încă informații cu privire la riscul transmiterii virusului de pe suprafețe precum îmbrăcămintea, spune Treakle. Dar Organizația Mondială a Sănătății raportează că aceste coronavirusuri pot rămâne pe suprafețe timp de câteva ore până la câteva zile. Dacă saliva ajunge pe hainele voastre, evitați să atingeți zona și schimbați hainele cât mai curând posibil, spălându-vă mâinile după aceea. Pentru a dezinfecta hainele, spălați-le în apă fierbinte și folosiți setarea de temperatură ridicată a uscătorului.

Pentru cele mai actualizate informații, verificați în mod regulat resurse ca Centers for Disease Control and Prevention (CDC) și World Health Organization (WHO) regularly. Articolul va fi actualizat pe măsură ce noi informații devin disponibile.