Alergătorii evaluează greșelile anului care a trecut – și ce vor face diferit în viitor

de JORDAN SMITH

Articolul este preluat și tradus de aici.

Cu regret afirmăm, că, aparent, multe din stereotipurile despre alergătorii care evită zilele de cross-training, se supra-antrenează sau nu acordă timp suficient perioadelor de revenire sunt adevărate. Dovada o aduc însuși alergătorii, sub forma celor mai comune răspunsuri primite la întrebările legate de greșelile de antrenament ale anului care a trecut.

Cu siguranță poate fi indimidant să te supui unei sesiuni de antrenament în sală, să eviți sesiunile de stretching post-alergare sau să alergi într-un ritm prea rapid în zilele de revenire. Cu toate acestea, acumularea unor kilometri de alergare în plus și rutina obișnuită pot fi de fapt obstacolele care stau în calea unui nou Record Personal. Iată unde declară alergătorii că au întâmpinat dificultăți în anul care a trecut- dar, o greșeală nu este altceva decât o oportunitate de învățare- și cum inteționează să își îmbunătățească rutina de alergare în noul an.

Neglijarea antrenamentelor de forță

“Am neglijat antrenamentele de forță.”—ugot_thismrs

“ Am suferit câteva accidentări din cauza neglijării antrenamentelor de forță. Dar am început anul nou în forță.”—_mims23

“ Ignorarea antrenamentelor de forță a dus la accidentare în zona lombară și la imposibilitatea de a participa la Maratonul Londrei.”—lorrainegaughan

“Greșeală: Lipsa integrării exercițiilor de tipul abdomenelor, genuflexiunilor, plank-urilor în rutina săptămânală. Acestea sunt esențiale pentru o cursă, pentru alergarea în rampă, tipice zonei Atlantei.”—sallyschroeder

“ Acumularea continuă a kilometrilor și excluderea cross-training-ului. Ca urmare, accidentările nu au întârziat să apară, inclusiv genunchiul alergătorului și de aici, imposibilitatea de a participa la Mesa Maraton. O lecție învățată pentru anul care urmează.”—arosesunderman

Somn insuficient

“Somn insuficient!”—mdalmacio

“Sacrificarea somnului pentru a parcurge distanțe cât mai lungi. În acest an, voi prioritiza cele 8 ore necesare de somn pentru recuperare!”—louise.peterson

“Anul trecut nu am avut suficiente zile de odihnă sau de recuperare adecvată (prioritizarea somnului) și nici suficiente antrenamente de forță. Anul acesta, recompensa pentru antrenamentele solicitante va fi o zi de odihnă, precum și antrenamente de forță de două ori pe săptămână.”—allseasonrunner

“1. Respectarea alergărilor ușoare 2. Nutriția înainte și după o cursă. 3. SOMNUL.”—carmen_skidmx

Nutriție inadecvată

“Hrana insuficientă pentru necesarul corpului și lipsa alimentației adecvate în timpul alergărilor de anduranță.”—msmakanani

“Sub-nutriția!”—bgs_mile

“Greșeala mea a fost lipsa alimentației adecvate corpului meu și concepția că un deficit caloric ar fi benefic pentru o mai bună formă de alergare. Între timp, am aflat despre grăsimile bune și carbohidrați, importanța alimentelor integral pentru aportul caloric și energetic, pre și post-antrenamente. Nu poți alerga cu aport nutrțional zero, am aflat. În acest an doresc să alerg semimaratoanele Brooklyn și Rock ’n’ Roll cu ajutorul cărții Run Fast, Eat Slow.”—mattie_roesler

“Hrană insuficientă și neglijarea antrenamentelor de forță/ funcționale, care au dus la dezechilibre și lipsa nutrienților și mai apoi la fractură de stres. Voi face nutriția și antrenamnetele de forță prioritare în acest an!”—pinksugarrunner

“ Insificient antrenament de forță sau cross-training și nevoia de a se canaliza mai mult pe nutriție!”—amyruns365

“Lipsa atenției acordate nutriției, care era prioritară cu precădere doar în săptămâna competiției, dar nu și în timpul perioadei de antrenament. Folosesc planul nutrițional Run Fast, Eat Slow   care contribuie în mod specific la îmbunătățirea nutriției mele.”—ohknitter

“Lipsa planificării în ceea ce privește alimentația în zilele de antrenament. Insuficiența antrenamentelor de cross-training. Lipsa unui antrenor!”—nyc.running

“Cu toate că reușeam să mă alimentez corespunzător în timpul alergărilor, am eșuat total în ceea ce privește alimentația din perioadele de recuperare și astfel am ratat primul meu maraton după 15 săptămâni de pregătire. Așa cum am solicitat un antrenor pentru cursă , acum beneficiez de ajutorul unui dietetician specializat în nutriția sportivă pentru a putea ajunge la linia de start sănătos și pregătit de alergare!”—sisaacson23

Evitarea alergărilor lungi

“Am alergat primuI meu maraton și înainte nu alergasem mai mult de 20 km. Anul acesta alerg la Maratonul din Chicago și sper că voi ajunge până la 32 sau chiar 35 km alergați în timpul antrenamentelor.”—beemrandi

“Ignorarea alergărilor lungi.”—lusoto

“Lipsa antrenamentului suficient pentru alergările lungi și a reprizelor de stretching post-alergare. (sper că aceste lucruri se vor schimba în bine în acest an)“. gabriel_stephen_

Alergările de revenire la un ritm prea rapid

“Ignorarea alergărilor ușoare sau de revenire- simțeam că trebuie să fiu extenuată la finalul unei reprize de alergare. În caz contrar simțeam că nu am muncit suficient.”—jake_kreamer

“Alergările ușoare nu au fost suficient de ușoare. De asemenea, nutriția nu a fost o prioritate pentru mine- Voi fi gata pentru Chicago anul acesta!”—tiwaritribe

“ Obișnuiam să alerg prea tare în timpul alergărilor ușoare, dar acum încerc să o fac la un ritm de 8:00.”—a.diconti

Ignorarea perioadelor de recuperare

“Stretching insuficient și insuficiente antrenamente de forță, care au dus la întinderi ale mușchilor copasei posterioare și ai gambei. În prezent, fac antrenamente de forță de două sau trei ori pe săptămână și o sesiune temeinică de stretching post-alergare, folosesc rola de spumă înaintea alergărilor și particip la clase de yoga săptămânal.”—runnerlibby

“ Întotdeauna mă simt vinovat după o zi de odihnă și mă supraantrenez când alerg în ziua următoare. Trebuie să mă eliberez de vină și să fac mai mult stretching, de asemenea!”—jerathonnn

“ M-am antrenat excesiv anul trecut, alergând la un ritm competițional cinci sau șase zile pe săptămână și am sfârșit cu fascită plantară. Anul acesta voi avea avea mai multe alergări de revenire, o să mă axez mai mult pe stretching-ul înainte și după alergare, precum și pe cross-training de două ori pe sapămână, asfel că nu voi mai alerga în fiecare zi, fără odihnă”—robertrrich

“Supra-antrenamentul. Nu există așa ceva ca ‘prea mult antrenament.’ Plănuiesc să am o abordare mai blândă vizavi de antrenament anul acesta. Întregul sezon trecut, m-am confruntat excesiv cu accidentările și diferite afecțiuni. Lecție învățată!  Boom.”—1adventuregirl

“ Nu încorporam alergări de revenire în planul meu și mă antrenam excesiv. Era, extenuat și nu ajungeam nicăieri. Îmi schimb planul anul acesta.”—jenc0608

“Tratament inconsecvent și lipsa totală a stretching-ului. Acestea au fost cauzele pentru care nu mi-am atins deloc scopurile pentru anul care a trecut. Voi face antrenamentele și stretching-ul noile mele priorități”—e.ceder76

“Stretching și recuperare insuficiente.”—maezadegan

“Stretching… nu am înțeles și apreciat suficient importanța folosirii rolelor și a streching-ului înainte și după antrenamente!”—mackenz1519

Sacrificarea formei în favoarea vitezei

“Concentrarea asupra tehnicii, în locul duratei alergării. Spate și umeri drepți, rotația șoldurilor. Alergarea cu corpul aliniat. Atenția la obstacolele din față. markmorganskipjack

“Să fiu mai disciplinată în ceea ce privește tehnica. Sunt vinovată pentru ca mi-am sacrificat forma alergării încercând să alerg mai rapid.”—kingwells_

“ Am alergat timp de 15 ani cu o postură a corpului incorectă, apoi am decis să mă înscriu la o cursă de 10k pentru prima dată. În timpul antrenamentelor, am vizionat un videoclip legat de postura potrivită în alergare. Lucrurile s-au schimbat pentru mine și acum alerg mai rapid, consum mai puțină energie și sufăr mai puține accidetări decât înainte.Mi-a schimbat total viața.”—brian_ferrara

Continuarea antrenamentelor după accidentări

“Ignorarea mesajelor trimise de corpul meu și continuarea antrenamentelor chiar și după ce am suferit o accidentare. Este un clișeu, dar antrenamnetele pentru maraton opresc gândirea rațională.”—philwooding

“Prea mulți kilometri alergați și ignorarea semnalelor corpului. Am sfârșit cu o fractură de stres a femurului și nu am putut alerga 10 săptămâni.”—margarita_marie4

“Ignorarea nevoii de recuperare! În acest an, scpul meu este să îmi ascult corpul și să includ zile de odihnă atunci când sunt necesare!”—abdeloso

“Nu m-am odihnit sau nu am făcut stretching suficient. Aceasta a dus la o ruptură de labrum și intervenție chirurgicală. În acest an, alături de terapeutul meu fizic voi transforma recperarea și întreținerea în priorități.”—hellokathrynm